A blogolás több okból kifolyólag is az egyik legjobb marketing módszer.

Egyrészt, jóval kisebb erőforrás szükséges hozzá, mint más tartalom formátumok elkészítéséhez (pl.: videó).

Másrészt, ha frissíteni szeretnénk, jóval gyorsabban és könnyebben módosíthatjuk, mint egy videót.

Harmadrészt pedig, a világ leglátogatottabb weboldala a Google.

blog írás

A Google pedig legfőképp a szöveges tartalmakat indexálja és mutatja meg a keresési találatok között.

A szöveges tartalmak döntő többsége pedig blogcikk.

A blogolás tehát a modern marketing egyik, ha nem a legfontosabb eszköze.

De ahhoz, hogy a fent felsorolt előnyeit a magad malmára hajthasd, tudnod kell, hogy mik azok az aranyszabályok, amiket a legnépszerűbb bloggerek is használnak.

A blogolás alapelvei

1. Copywriting

A blogolás egyidős az internettel, ami nem is jelent olyan rég múltat.

De az írott nyelv már sok ezer éves, ezért óriási tudást halmoztunk már fel arról, hogy miként lehet szépen, meggyőzően, és sallangmentesen írni.

A blog cikkek írásához pedig pontosan erre van szükség.

Az értékesítési szöveget szokták copy-nak nevezni a szakemberek, aminek az a célja, hogy eladjon.

Hogy ez miért fontos?

Míg a belépési küszöb igen alacsony, hiszen csak egy weboldalra van szükségünk – addig az eredményes blogoláshoz már rengeteg gyakorlásra, tanulásra és tapasztalatra van szükség.

Tény, hogy az internetes cikkek írásához nem kell akkora szaktudás, mint egy Shakespeare-i mű megírásához, de ennek az a hátránya, hogy ha rossz a szerkesztés, vagy nehezen érthetőek a mondatok, akkor senki sem fogja magát megerőltetni azért, hogy végigolvassa. Inkább keresnek egy könnyebb, jobban megírt cikket a témában.

Tehát ha valaki blogolásba kezd, érdemes kitanulni, hogy miként lehet egyszerűen, lényegretörően és szórakoztatóan írni.

Nem mellesleg érdemes olyan témát választani, ami a könyvekhez és az írott szóhoz hasonlóan időtálló vagy a jövőben hatalmas szereppel bír majd — a fosszilis erőforrások helyett például a megújuló energiaforrások jobb témának bizonyulnak.

2. Multimédia

A top filmek, sorozatok, legjobb tartalmak abban hasonlítanak, hogy erőteljesen támaszkodnak a multimédiára — minden érzékszervünkre hatnak.

Rengeteg blogger követi el azt a hibát, hogy ragaszkodik az írásos formátumhoz.

Pedig az internetben az a szép, hogy rengeteg formátumot olvaszthatunk egybe, legyen szó:

  • Képekről
  • Videókról
  • Infografikákról
  • GIF-ekről
  • Audio fájlokról

És a listát még sorolhatnánk.

bloggerek

Használj minél több képet, videót a cikkekben, de ne csak azért, mert azt hallottad, hogy ez a jó.

Mindig legyen célja a multimédiának. Erősítse meg a mondatok állítását, vagy egészítse ki azt, esetleg vizualizáljon egy szavakkal nehezen kifejezhető dolgot.

A copywritinghoz hasonlóan a helyes multimédia kiválasztása is egy készség, ami gyakorlással válik egyre könnyedebbé és tudatosabbá.

A multimédia használatának az olvasási élmény javításán kívül van még egy fontos előnye, amit a következő pontban olvashatsz.

3. Optimalizálás a robotoknak

Ha jó a szöveg, amit írsz – és emellett még a multimédiát is jól használod, akkor már csak egyetlen dolog akadályozhatja meg, hogy a blogod sikeres legyen.

Az, ha nem találja meg senki.

Hiába jó a cikk, ha senki nem tud róla. Ez olyan, mintha nem is létezne.

Éppen ezért úgy érdemes megírni a cikkeket, hogy mindig konkrét marketing céljuk legyen.

Ilyen cél lehet:

  • Keresőmotorokból érkező forgalom (SEO, Youtube)
  • Közösségi médiáról érkező forgalom (Facebook, Instagram)
  • Szájról-szájra terjedő, egymásnak továbbküldött forgalom (Email, Messenger)

Ahhoz, hogy valamelyik forrásból látogatók érkezzen, bizony optimalizálni kell a tartalmat a robotoknak.

Ha ez megtörténik, akkor az algoritmusok sokkal több embernek fogják megmutatni a cikket, ami miatt sokkal többen fogják elolvasni és megismerkedni a blogoddal, és veled.

Összegzés

Ahhoz, hogy a blogolás ne csak az ablakon kidobott erőfeszítés legyen, több dologra is figyelni kell.

Ilyen például, hogy amit írunk, az jó legyen.

Ezt a legkönnyebben úgy tudjuk elérni, ha multimédiát is használunk a cikkekben, hiszen sosem tudhatjuk, hogy az olvasó tényleg olvasni szeretne-e, vagy sokkal szívesebben nézne meg egy videót a témáról.

Amikor pedig élvezhetővé tettük a tartalmat, fontos ügyelni rá, hogy az emberek meg is találják, hiszen enélkül olyan, mintha nem is létezne.