A hashtag (ejtsd hesteg) az egyik legnagyobb fegyver a közösségi médiában.

Kifejezhető vele hangulat, történés és bővebb információ a képekről/videókról.

De az igazi ereje abban rejlik, hogy rengeteg új, téged még nem követő ember elé tudják eljuttatni a tartalmaidat.

Ehhez azonban tudatosan és profin kell használni.

De mi az a hashtag, mi a hashtag jelentése magyarul, hogyan jelöljük, hogyan lehet hashtaget létrehozni, és miben rejlik a profi hashtag használat titka?

A hashtag jelentése

A # feltalálása Chris Messina nevéhez fűződik, és így történt pontosan:

hesteg

Az eset 2007-ben történt a Twitteren.

A kérdés az volt, hogy mi lenne, ha # jellel létre tudnánk hozni csoportokat?

A hashtag pontosan ezt csinálja.

Egy kettőskereszt után bármit írunk, az kattinthatóvá válik, és a kattintás után minden tartalom láthatóvá válik, amit más megjelölt ugyanazzal a hashtaggel.

Így tehát ha azt írjuk, hogy #nature, akkor csupa természettel kapcsolatos képet és videót kapunk – nem csak a Twitteren, hanem minden közösségi oldalon, így például az Instagramon is:

hashtag jelentése

Ha pedig azt írjuk be, hogy #kert, akkor csupa kerttel, növényekkel kapcsolatos képeket kapunk. És így tovább.

A hashtag jelentése magyarul tehát egyfajta tartalom csoportosítást jelent.

Maga a hashtag pedig nem csak a kettőskeresztet jelenti, hanem a szót is mögötte.

Hashtag használata

Maga a hashtag létrehozása nagyon egyszerű.

Csupán egy szót kell a kettőskereszt után tenni közvetlenül, amely lehet akár ékezetes is – de speciális karaktereket (pl.: ?’!) nem tartalmazhat.

Vigyázat! Az ékezetes hashtagek mások, mint a nem ékezetes társai, ezért célszerű azt használni, amely több új látogatót tud hozni a képünkre, profilunkra.

A profi használata ennél egy fokkal bonyolultabb, ugyanis úgy kell használni, mint a keresőoptimalizálásban a kulcsszavakat.

Meg kell találnunk azokat a hashtageket, amelyeknek a használata a legnagyobb hasznot tudja nyújtani.

De hogyan?

Ebben nagy segítséget fog nyújtani a Hashtagify oldal, amely képes megmutatni, hogy:

  • Egy adott hashtagre kik a legaktívabb influencerek
  • Milyen hasonló hashtagek léteznek
  • Mennyire népszerű az adott hashtag heti, havi vagy éves viszonylatban
  • Mikor van a trendje
  • Milyen nyelven használják a legtöbbet

És így tovább.

A “music”-ra például ezeket a hasonló hashtageket és influencereket adja ki:

# használata

Érdemes a hashtageket több csoportra bontani, például örökzöldekre (ezek azok, amelyekre mindig keresnek az emberek, például zene), szezonális hashtagekre (az év egy bizonyos szakaszában növekszik meg rájuk a kereslet, például Karácsony), vagy az egyszeri, promóciós és kampányszerű hashtagekre (mint például egy új termék vagy szolgáltatás neve).

A hashtag stratégiát csak akkor érdemes továbbgondolni, ha tudjuk, hogy melyik kategóriába tartozik, hiszen egy örökzöld esetében az a cél, hogy a hashtag már létezzen, sőt minél gyakrabban használt legyen – míg az egyszeri, promóciós hashtageknél mi magunk szeretnénk megalkotni egy új hashtaget, amelyet a követőink összekötnek majd a termékünk/szolgáltatásunk képével.

Célszerű minél rövidebb, egyszerűbb, könnyen megjegyezhető #-eket használni.

Összefoglalás

A hashtagelés a közösségi média egyik legjobb organikus ügyfélszerző módszere.

Szinte minden oldalon használhatóak, legyen az:

  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter.

A létrehozása egyszerű, de a szakszerű, eredményes használata már jóval trükkösebb.

A legnehezebb oldala talán az, hogy sok ezer másik tartalommal kell versenyezni a kíváncsi szempárokért, ezért a tökéletes hashtagek megtalálása csak az első lépés – amelyet még sok másik követ!

Ha szeretnél elmélyedni a témában, olvasd el többi blogposztunkat is.