A hashtag (ejtsd hesteg) az egyik legnagyobb fegyver a közösségi médiában.
Kifejezhető vele hangulat, történés és bővebb információ a képekről/videókról.
De az igazi ereje abban rejlik, hogy rengeteg új, téged még nem követő ember elé tudják eljuttatni a tartalmaidat.
Ehhez azonban tudatosan és profin kell használni.
De mi az a hashtag, mi a hashtag jelentése magyarul, hogyan jelöljük, hogyan lehet hashtaget létrehozni, és miben rejlik a profi hashtag használat titka?
A hashtag jelentése
A # feltalálása Chris Messina nevéhez fűződik, és így történt pontosan:

Az eset 2007-ben történt a Twitteren.
A kérdés az volt, hogy mi lenne, ha # jellel létre tudnánk hozni csoportokat?
A hashtag pontosan ezt csinálja.
Egy kettőskereszt után bármit írunk, az kattinthatóvá válik, és a kattintás után minden tartalom láthatóvá válik, amit más megjelölt ugyanazzal a hashtaggel.
Így tehát ha azt írjuk, hogy #nature, akkor csupa természettel kapcsolatos képet és videót kapunk – nem csak a Twitteren, hanem minden közösségi oldalon, így például az Instagramon is:

Ha pedig azt írjuk be, hogy #kert, akkor csupa kerttel, növényekkel kapcsolatos képeket kapunk. És így tovább.
A hashtag jelentése magyarul tehát egyfajta tartalom csoportosítást jelent.
Maga a hashtag pedig nem csak a kettőskeresztet jelenti, hanem a szót is mögötte.
Hashtag használata
Maga a hashtag létrehozása nagyon egyszerű.
Csupán egy szót kell a kettőskereszt után tenni közvetlenül, amely lehet akár ékezetes is – de speciális karaktereket (pl.: ?’!) nem tartalmazhat.
Vigyázat! Az ékezetes hashtagek mások, mint a nem ékezetes társai, ezért célszerű azt használni, amely több új látogatót tud hozni a képünkre, profilunkra.
A profi használata ennél egy fokkal bonyolultabb, ugyanis úgy kell használni, mint a keresőoptimalizálásban a kulcsszavakat.
Meg kell találnunk azokat a hashtageket, amelyeknek a használata a legnagyobb hasznot tudja nyújtani.
De hogyan?
Ebben nagy segítséget fog nyújtani a Hashtagify oldal, amely képes megmutatni, hogy:
- Egy adott hashtagre kik a legaktívabb influencerek
- Milyen hasonló hashtagek léteznek
- Mennyire népszerű az adott hashtag heti, havi vagy éves viszonylatban
- Mikor van a trendje
- Milyen nyelven használják a legtöbbet
És így tovább.
A “music”-ra például ezeket a hasonló hashtageket és influencereket adja ki:

Érdemes a hashtageket több csoportra bontani, például örökzöldekre (ezek azok, amelyekre mindig keresnek az emberek, például zene), szezonális hashtagekre (az év egy bizonyos szakaszában növekszik meg rájuk a kereslet, például Karácsony), vagy az egyszeri, promóciós és kampányszerű hashtagekre (mint például egy új termék vagy szolgáltatás neve).
A hashtag stratégiát csak akkor érdemes továbbgondolni, ha tudjuk, hogy melyik kategóriába tartozik, hiszen egy örökzöld esetében az a cél, hogy a hashtag már létezzen, sőt minél gyakrabban használt legyen – míg az egyszeri, promóciós hashtageknél mi magunk szeretnénk megalkotni egy új hashtaget, amelyet a követőink összekötnek majd a termékünk/szolgáltatásunk képével.
Célszerű minél rövidebb, egyszerűbb, könnyen megjegyezhető #-eket használni.
Összefoglalás
A hashtagelés a közösségi média egyik legjobb organikus ügyfélszerző módszere.
Szinte minden oldalon használhatóak, legyen az:
- Twitter.
A létrehozása egyszerű, de a szakszerű, eredményes használata már jóval trükkösebb.
A legnehezebb oldala talán az, hogy sok ezer másik tartalommal kell versenyezni a kíváncsi szempárokért, ezért a tökéletes hashtagek megtalálása csak az első lépés – amelyet még sok másik követ!
Ha szeretnél elmélyedni a témában, olvasd el többi blogposztunkat is.