Az online marketing az egyik leggyorsabban változó iparág.

Ami ma még működött, holnap már nem fog.

Legyen szó a Facebookról, az Instagramról, a Googleről vagy a Redditről — algoritmusok és mesterséges intelligencia irányítják a folyamatokat, amelyek folyamatosan változnak annak függvényében, hogy mi a leghatásosabb az emberi figyelem elnyeréséhez.

Éppen ezért a könyvek – amelyek akár több ezer éven keresztül is fennmaradhatnak – nem a legjobb médiumok ebben az iparágban.

Akad azonban néhány kivétel, amelyek olyan időtlen, örökzöld alapelveket tartalmaznak, amelyekre kivétel nélkül minden marketingesnek szüksége van!

Íme, a legjobb online marketing könyvek listája!

A legjobb online marketing könyvek

A listában a szerzők nagyon változó háttérrel rendelkeznek.

Akad például köztük olyan (pl.: Seth Godin), aki legendának számít a marketing iparágban, és szinte kivétel nélkül minden könyvét érdemes elolvasni legalább egyszer.

De van olyan szerző is, aki viselkedési pszichológus (Robert B. Cialdini), így bár nem gyakorlati és tapasztalati úton szerzett tudását csillogtatja meg, hanem sokkal inkább az emberi elme összefüggéseit és kihasználhatóságát bizonyítja be.

A legjobb online marketing könyvek éppen ezért nagyban különböznek egymástól, azonban egy közös pontja mindegyiknek van: hihetetlenül hasznosak!

1. Hasíts! — Gary Vaynerchuk

sikerkönyvek

Gary Vaynerchuk az egyik leghíresebb online marketinges, aki nem csak elméleti szakember, de saját maga is felhúzott több nagy márkát is.

Eredményeit mi sem mutathatná jobban, mint a több millió aktív követő, akik talán az internet legnagyobb online marketing közösségét alkotják.

Több könyve is van, de talán az eddigi legjobb a Hasíts!, amiben a közösségi média legfrissebb taktikáit mutatja be – mindezt lebilincselő, valós példákon keresztül.

A könyv mellett szinte minden más online marketinges csatornán is megtalálható, legyen az Youtube, Twitter vagy Instagram.

2. Hatás — Robert B. Cialdini

önfejlesztő könyvek

Cialdini úr korunk egyik legnagyobb szociálpszichológusa, aki több évtizeden át kutatta az emberi meggyőzés alapelveit.

Minden kísérletét, hipotézisét és válaszát ebben a könyvben foglalta össze, ami tulajdonképpen egy marketinges bibliának is tekinthető.

Olyan alapelvek szerepelnek benne, mint a hiány elve – tehát minél kevesebb van valamiből, annál jobban szeretnénk megkaparintani.

Már ebből a példából is látható, hogy az erőteljes elméleti alap mellett igen gyakorlatias a könyv, amit minden marketingesnek el kell olvasnia, ha eredményeket szeretne elérni ebben a szakmában.

3. Influencer — Brittany Hennessy

instagram marketing könyv

Aki személyes márka építését tervezi, vagy ilyen ügyfeleknek dolgozik, annak ez a mű kötelező!

A szerző maga is online marketinges, blogger és közösségi média szakember.

A könyv –ahogy a borítóján is látható – főleg a közösségi médiáról szól, illetve arról, hogy miként válhat valaki influencerré.

Ugyanis manapság a gyerekek már nem űrhajósok akarnak lenni, hanem bloggerek, vloggerek és influencerek.

4. Minden marketinges sztorizik — Seth Godin

facebook marketing könyv

Seth Godin nevét senkinek sem kell bemutatni, aki legalább már 10 percet eltöltött az online marketing területén.

Több nagy könyve is van (mint például a “Lila tehén” vagy a “Na ez már marketing!”), de talán a Minden marketinges sztorizik a legjobb mind közül.

Ebben könyörtelenül őszintén mutatja be a marketing iparág dinamikáját és működését, gyakran önmagát sem kímélve, hiszen ő maga is a marketing egyik képviselője.

 Ez a könyv azoknak is élvezetes olvasmány lehet, akik nem kifejezetten terveznek a marketing világában elhelyezkedni, de tisztában szeretnének lenni azzal, hogy miként próbálják őket meggyőzni a mindennapi életben.

5. Ragályos! — Jonah Berger

online marketing könyv

Ez a könyv az információ terjedéséről és terjesztéséről szól – pontosabban arról, hogy miként tudunk olyan tartalmat gyártani, amit az emberek megosztanak egymással.

Az online marketingben, sőt, az egész marketingben a terjedés, az ajánlás és a megosztás talán a legfontosabb cél.

Így tehát nem meglepő, hogy a könyv azt járja körbe, hogy milyen közös jellemzői vannak azoknak a termékeknek/szolgáltatásoknak/információknak, amelyek virális terjedést érnek el napjainkban.

Ezen elveket megtanulva és beépítve a saját eszköztárunkba sokkal nagyobb esélyünk lesz arra, hogy a kommunikációnk több száz, ezer, vagy akár millió emberhez jut majd el.

A legjobb pedig az egészben, hogy minden egyes alapelv kutatásokkal van alátámasztva.

Összefoglalás

Az internet elterjedésével hihetetlenül felgyorsult a világunk.

Nincs ez másképp az online marketinggel sem, ahol percről-percre változnak a dolgok, hiszen a legnagyobb platformokat többségében mesterséges intelligencia, algoritmusok és gépi tanulás szabályozza.

Emiatt a hagyományos oktatásban nem is tudnak vele lépést tartani.

Az online marketing kitanulásának talán legjobb módja az önfejlesztés.

Az önfejlesztés legfontosabb eszközei a könyvek, tanfolyamok, mentorálás.

Ilyen feltételek között azonban nem csoda, hogy a marketing könyvek nem a legjobb médiumok a szakma kitanulására, hiszen túl lassan adaptálódnak a változásokhoz.

Azonban létezik néhány kivétel – ezek az online marketing könyvek örökzöldek, így bármikor is olvassa el őket az ember, az alapjai ugyanúgy érvényesek, relevánsak és hitelesek lesznek.

Amennyiben még több marketinggel kapcsolatos információt szeretne megtudni, olvasson tovább az RM-Marketing blogon.